Már éjszaka megkezdtük a budapesti utak síkosság-mentesítését
Munkatársaink a keddre virradó éjjel 51 téli célgéppel dolgoztak, és preventív szórást is végeztek a hidakon, felüljárókon és a magasabban fekvő utakon, hogy a hajnalban érkezett hó már alásózott utakra hulljon, - nehezítve ezzel az útpályák lefagyását.
Budapest útjait jelenleg is 69 db szóró és hókotró célgépünk takarítja szigorú prioritási sorrendben: először jönnek a hidak, felüljárók, az autópályák és a fő közlekedési utak fővárosi bevezető szakaszai, majd az autóbuszvonalak hegyvidéki szakaszai és egyéb közösségi közlekedési útvonalak, ezt követően pedig a kórházakhoz, rendelőintézetekhez, a lakossági ellátást biztosító logisztikai bázisokhoz vezető utak következnek. A mellékútvonal-hálózaton csak a főutak rendbetétele után kezdődhet meg a munkavégzés. A közjárdák és a kerékpárutak síkosságmentesítését további 4 munkagéppel folyamatosan végezzük.
Kérjük az autósokat, hogy csak megfelelő műszaki állapotú, és lehetőleg téli gumiabronccsal felszerelt járművekkel közlekedjenek és vigyázzanak a városban dolgozó munkatársainkra!
Fontos, hogy vezetés közben ne előzzék meg a síkosság-mentesítésben, hóeltakarításban résztvevő járműveket, hiszen a munkagépek mögött értelemszerűen tisztább az útburkolat.
Fontos tudni: a fővárosban a síkosság-mentesítés és a hóeltakarítás többszereplős feladat. Az ingatlanok előtti járdák síkosság mentesítése az ingatlanok tulajdonosainak, üzemeltetőinek kötelessége, társasházak esetében a lakóközösségnek kell gondoskodnia az épület előtti járdaszakasz takarításáról. |